Go to Top

ITIL® Foundation

ITIL® Foundation

ITIL® (IT Infrastructure Library) je celosvětově akceptovaný standard sjednocující osvědčené přístupy a znalosti z oblasti řízení IT služeb.

Popis kurzu

Hlavním cílem kurzu je poskytnout ucelený přehled problematiky řízení IT služeb dle ITIL® a zároveň připravit posluchače ke složení certifikační zkoušky ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.

Kurz vychází z nejnovější verze ITIL® 2011 a představuje 5 klíčových publikací:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Svým obsahem kurz připravuje ke složení certifikační zkoušky „ITIL® Foundation Certification in IT Service Management“. Součástí kurzu je řada dílčích testů a kompletní cvičné testy simulující certifikační zkoušku.

ITIL_approved_examination_org RGB

ITIL_Training_Organization_Logo_EXIN RGB

Možnosti certifikace

Znalosti získané či rozšířené na tomto kurzu je možné potvrdit absolvováním certifikační zkoušky (on-line test)  ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management volitelně v českém nebo anglickém jazyce.  Mapování této certifikace na e-Competence Framework naleznete zde.

Není bez zajímavosti, že když kandidát složí zkoušky ITIL® Foundation, Information Security FoundationCloud Computing Foundation, automaticky a bezplatně získá titul EXIN Certified Integrator Secure Cloud Services.

Posluchači se mohou rozhodnout, zda k certifikační zkoušce přistoupí okamžitě na závěr kurzu (což zjednodušuje organizaci a administrativu s tím spojenou), nebo zda raději zvolí odstup od kurzu. Pokud se rozhodnou pro odstup, doporučujeme, aby byl v řádu několika málo týdnů od ukončení kurzu, maximálně se může jednat o 3 měsíce. Termín zkoušky jsme schopni operativně upravit podle možností posluchačů.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The ITIL Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Kurz je určen pro

  • Ředitele IT, Manažery IT, Vlastníky procesů
  • Vedoucí projektů, Manažery jakosti
  • Vedoucí pracovníky, kteří chtějí získat ucelenou představu o standardu ITIL® a o možnostech implementace v podmínkách vlastní organizace a chtějí se připravit ke složení certifikační zkoušky ITIL® Foundation.

Související kurzy

Související odkazy

Obsah kurzu

Kurz popisuje základní principy, koncepty a zejména klíčové procesy jednotlivých částí životního cyklu. Pro každý proces jsou vysvětlena rozhraní na ostatní procesy ITIL®.

Kurz probírá také zásady pro implementaci procesů, včetně specifikace přínosů každého z nich.

Účastníci tak mají možnost realisticky posoudit přínosy zasazení ITIL® do praxe a získají představu o efektivním způsobu implementace.

  • Představení ITIL® – základní vymezení rozsahu procesního rámce, historie vzniku, vztah k ostatním normám.
  • Řízení IT služeb v praxi – vysvětlení základních konceptů ITIL® a procesního přístupu řízení IT služeb.
  • Životní cyklus služeb – vysvětlení struktury životního cyklu služeb s důrazem na cíle a přínosy jednotlivých etap.
  • Service strategy – tato kapitola kurzu popisuje soulad businessu a IT tak, aby byla v každém stavu životního cyklu služeb zachována orientace na business. V rámci kapitoly jsou vysvětlena témata:
    • Koncepty Service Strategy
    • Služba a vnímání její hodnoty
    • Service Portfolio & Service Catalogue
    • Service Portfolio Management
    • Demand Management
    • Financial Management for IT Services
    • Business Relationship Management
  • Service Design – tato kapitola pokrývá návrh IT služeb a poskytuje návody na tvorbu a údržby strategií a architektury IT.Vysvětlena jsou témata:
    • Základy a aspekty návrhu služeb
    • Přístupy k zajištění služeb
    • Service Level Management
    • Service Catalogue Management
    • Availability Management
    • Information Security Management
    • Supplier Management
    • Capacity Management
    • IT Service Continuity Management
    • Design Coordination
  • Service Transition – kapitola je zaměřena na výklad procesů souvisejících s nasazením IT služeb do produkčního provozu, popisuje témata:
    • Transition Planning and Support
    • Change Management
    • Service Asset and Configuration Management
    • Release and Deployment Management
    • Knowledge Management
  • Service Operation – kapitola je zaměřena na dodávku IT služeb a řídicí procesy. Cílem je dosažení stabilního stavu správy služeb v souladu s požadavky. Kapitola zahrnuje témata:
    • Konfliktní aspekty řízení služeb
    • Incident Management
    • Event Management
    • Request Fulfilment
    • Problem Management
    • Access Management
    • Role komunikace
  • Continual Service Improvement – kapitola popisuje identifikaci a zavádění průběžných zlepšení v oblasti správy služeb. Popsána jsou témata:
    • IT Governance
    • Demingův cyklus
    • Modely CSI
    • Role měření
    • 7-step Improvement Process
  • Funkce ITIL® – kapitola pokrývá témata:
    • Service Desk
    • Technical Management
    • Application Management
    • IT Operations Management
  • Role ITIL® – kapitola se zaměřuje na témata:
    • Process Owner
    • Process Manager
    • Process Practicioner
    • Service Owner
    • Model RACI
  • Technologie a architektura – kapitola popisuje témata:
    • Obecné požadavky na technologie ITSM
    • Automatizace služeb
  • Kompetence a trénink – závěrečná kapitola popisuje témata:
    • Kompetence a dovednosti řízení služeb
    • Framework kompetencí a dovedností
    • Trénink

Hodnocení absolventů kurzu (počet hodnocení 4)

  • Kurz mi nabídl přehledné seznámení s ITIL V3 včetně porovnání s předcházející verzí. Předností byly prezentační schopnosti lektora.

    Ing. Jiří Tměj / projektový specialista
    Státní tiskárna cenin, s.p.

  • Lektora bych hodnotil ještě lépe, ale stupnice to neumožňuje – vynikající! Děkuji. Oceňuji profesionalitu pana Müllera.

    Milan Matějka / procesní manažer
    ČD – Telematika, a.s.

  • Výborný kurz, výborné prezentační schopnosti lektora.

    Jan Bartoš / systems analyst
    NESS Czech, s.r.o.

  • Velmi dobře organizované, kvalitní materiály i výklad.

    Ing. Michal Cerina / vedoucí odboru architektura IS a služeb
    ČEZ ICT Services, a.s.