ITIL® Foundation
ITIL® (IT Infrastructure Library) je celosvětově akceptovaný standard sjednocující osvědčené přístupy a znalosti z oblasti řízení IT služeb.
Popis kurzu
Hlavním cílem kurzu je poskytnout ucelený přehled problematiky řízení IT služeb dle ITIL® a zároveň připravit posluchače ke složení certifikační zkoušky ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.
Kurz vychází z nejnovější verze ITIL® 2011 a představuje 5 klíčových publikací:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement
Svým obsahem kurz připravuje ke složení certifikační zkoušky „ITIL® Foundation Certification in IT Service Management“. Součástí kurzu je řada dílčích testů a kompletní cvičné testy simulující certifikační zkoušku.
Možnosti certifikace
Znalosti získané či rozšířené na tomto kurzu je možné potvrdit absolvováním certifikační zkoušky ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management volitelně v českém nebo anglickém jazyce.
Není bez zajímavosti, že když kandidát složí zkoušky ITIL® Foundation, Information Security Foundation a Cloud Computing Foundation, automaticky a bezplatně získá titul EXIN Certified Integrator Secure Cloud Services.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The ITIL Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Kurz je určen pro
- Ředitele IT, Manažery IT, Vlastníky procesů
- Vedoucí projektů, Manažery jakosti
- Vedoucí pracovníky, kteří chtějí získat ucelenou představu o standardu ITIL® a o možnostech implementace v podmínkách vlastní organizace a chtějí se připravit ke složení certifikační zkoušky ITIL® Foundation.
Související kurzy
Související odkazy
Kurz probírá také zásady pro implementaci procesů, včetně specifikace přínosů každého z nich.
Účastníci tak mají možnost realisticky posoudit přínosy zasazení ITIL® do praxe a získají představu o efektivním způsobu implementace.
- Představení ITIL® – základní vymezení rozsahu procesního rámce, historie vzniku, vztah k ostatním normám.
- Řízení IT služeb v praxi – vysvětlení základních konceptů ITIL® a procesního přístupu řízení IT služeb.
- Životní cyklus služeb – vysvětlení struktury životního cyklu služeb s důrazem na cíle a přínosy jednotlivých etap.
- Service strategy – tato kapitola kurzu popisuje soulad businessu a IT tak, aby byla v každém stavu životního cyklu služeb zachována orientace na business. V rámci kapitoly jsou vysvětlena témata:
- Koncepty Service Strategy
- Služba a vnímání její hodnoty
- Service Portfolio & Service Catalogue
- Service Portfolio Management
- Demand Management
- Financial Management for IT Services
- Business Relationship Management
- Service Design – tato kapitola pokrývá návrh IT služeb a poskytuje návody na tvorbu a údržby strategií a architektury IT.Vysvětlena jsou témata:
- Základy a aspekty návrhu služeb
- Přístupy k zajištění služeb
- Service Level Management
- Service Catalogue Management
- Availability Management
- Information Security Management
- Supplier Management
- Capacity Management
- IT Service Continuity Management
- Design Coordination
- Service Transition – kapitola je zaměřena na výklad procesů souvisejících s nasazením IT služeb do produkčního provozu, popisuje témata:
- Transition Planning and Support
- Change Management
- Service Asset and Configuration Management
- Release and Deployment Management
- Knowledge Management
- Service Operation – kapitola je zaměřena na dodávku IT služeb a řídicí procesy. Cílem je dosažení stabilního stavu správy služeb v souladu s požadavky. Kapitola zahrnuje témata:
- Konfliktní aspekty řízení služeb
- Incident Management
- Event Management
- Request Fulfilment
- Problem Management
- Access Management
- Role komunikace
- Continual Service Improvement – kapitola popisuje identifikaci a zavádění průběžných zlepšení v oblasti správy služeb. Popsána jsou témata:
- IT Governance
- Demingův cyklus
- Modely CSI
- Role měření
- 7-step Improvement Process
- Funkce ITIL® – kapitola pokrývá témata:
- Service Desk
- Technical Management
- Application Management
- IT Operations Management
- Role ITIL® – kapitola se zaměřuje na témata:
- Process Owner
- Process Manager
- Process Practicioner
- Service Owner
- Model RACI
- Technologie a architektura – kapitola popisuje témata:
- Obecné požadavky na technologie ITSM
- Automatizace služeb
- Kompetence a trénink – závěrečná kapitola popisuje témata:
- Kompetence a dovednosti řízení služeb
- Framework kompetencí a dovedností
- Trénink
-
Kurz mi nabídl přehledné seznámení s ITIL V3 včetně porovnání s předcházející verzí. Předností byly prezentační schopnosti lektora. Ing. Jiří Tměj / projektový specialista
Státní tiskárna cenin, s.p.
-
Lektora bych hodnotil ještě lépe, ale stupnice to neumožňuje – vynikající! Děkuji. Oceňuji profesionalitu pana Müllera. Milan Matějka / procesní manažer
ČD – Telematika, a.s.
-
Srozumitelný kurz s velmi dobrou organizací. Velké plus rozdělení do témat s následným procvičením formou testu. Věra Klabanová / IT Specialist
O2 Czech Republic, a.s.
-
Vynikající podání tématu plus pěkné praktické příklady. Ing. Tomáš Kántor / vedoucí projektu ARES
Asseco Central Europe, a.s.
-
Výborný kurz, výborné prezentační schopnosti lektora. Jan Bartoš / systems analyst
NESS Czech, s.r.o.
-
Velmi dobře organizované, kvalitní materiály i výklad. Ing. Michal Cerina / vedoucí odboru architektura IS a služeb
ČEZ ICT Services, a.s.
-
Lektor měl příjemné vystupování, odpovídal na všechny dotazy okamžitě a jeho prezentace byla příjemná na poslech. Celkově jsem s kurzem spokojen a nebudu se bát ho někomu doporučit. Jan Jílek
MONETA Money Bank, a.s.