Go to Top

VeriSM™ Foundation

VeriSM™ Foundation

Anketní otázka „co je třeba pro posun správy služeb na vyšší úroveň?“ přinesla jasnou odpověď „přepsat ITIL® nepřinese žádnou hodnotu, místo toho je potřeba „lepidlo“, které umožní sestavit odlišné praktiky do fungujícího celku“.

VeriSM™ toto přesně naplňuje, není další ITSM metodologií, ale holistickým, na business orientovaným přístupem ke správě služeb, který podporuje vnímání řady osvědčených praktik a jejich adopci do fungujícího provozního modelu. VeriSM™ je evolucí smýšlení o správě služeb, která přináší aktuální přístup, zahrnující nejnovější řídicí postupy i technologie a připravuje tak organizaci na novou realitu digitální transformace.

Popis kurzu

VeriSM™ je přístup k řízení služeb na úrovni organizace, nikoliv jednoho útvaru, jeho model demonstruje organizacím, jak mohou flexibilním přístupem adoptovat široké spektrum řídících postupů a moderních technologií.

VeriSM™ přístup, vytvořený IFDC (International Foundation for Digital Competences)

  • je holistický přístup ke správě služeb, orientovaný na business
  • respektuje minulost a zahrnuje budoucnost, je tedy evolucí, nikoliv revolucí
  • je Value driven, Evolving, Responsive, Integrate, SM, pochází z latinského ‘verus’ (pravda)
  • pomáhá vnímat rostoucí možnosti nejlepších praktik a podporuje jejich integraci s cílem přinášet hodnotu businessu
  • se odlišuje od existujících rámců především tím, že
    • má povahu „lepidla“, umožňujícího integraci ostatních praktik
    • neaplikuje model typu „one size fits all“, místo toho podporuje přizpůsobený přístup, kde si organizace mohou vybrat odlišné praktiky a nastavit si tak vlastní provozní model v závislosti na konkrétní business situaci.
    • není preskriptivní, umožňuje přizpůsobení v závislosti typu businessu, velikosti organizace, kultuře organizace i povaze individuálních projektů nebo služeb.

Kurz seznamuje posluchače s obsahem a filozofií VeriSM™  v rozsahu nezbytném pro úspěšné složení certifikační zkoušky EXIN VeriSM™ Foundation (VERISMF.EN), která patří do EXIN VeriSM™ programu.

Součástí kurzu jsou dílčí cvičné testy a závěrečná zkouška nanečisto připravující posluchače na podobu certifikační zkoušky.

Možnosti certifikace

Kurz je volitelně zakončen certifikační zkouškou EXIN VeriSM™ Foundation (VERISMF.EN).

Kurz je určen pro

profesionály a organizace, zapojené do poskytování hodnoty spotřebitelům cestou návrhu, vývoje, poskytování, podpory a propagace služeb,

  • všechny, kdo potřebují porozumět servisní kultuře
  • manažery, kteří chtějí porozumět možnostem využití nových postupů řízení
  • vlastníky a manažery služeb, kteří si chtějí udržet znalosti na aktuální úrovni a porozumět vývoji a změnám správy služeb
  • vrcholové manažery, kteří jsou odpovědní za efektivní dodávku služeb
  • IT profesionály, kteří chtějí porozumět dopadu nově vznikajících postupů řízení a technologií na jejich role

Předpoklady

Obecná představa/znalosti/praxe ve správě IT služeb, např. dle ITIL® je výhodou.

Související kurzy

Související odkazy

Obsah kurzu

 

  • Úvod kurzu
  • Servisní organizace
    • Servisní organizace
    • Governance
    • Digitální transformace
  • Servisní kultura
    • Servisní kultura
    • Jak vytvořit servisní kulturu?
  • Lidé – role, kompetence a týmy
    • Obecné role organizace
    • Co je pro poskytovatele služeb nezbytné?
    • Emoční inteligence
    • Obecné kompetence pro správu služeb
    • Profesní rozvoj
    • Profesionalita a etika
    • Týmy
  • Výzvy pro poskytovatele služeb
    • Správa vztahů
    • Správa očekávání
    • Správa znalostí
    • Komunikace
    • Správa napříč generacemi
    • Organizational Change Management (OCM)
    • Organizational Behavior Management (OBM)
  • The VeriSM™ model
    • VeriSM™ Model
    • Governance
    • Service Management Principles
    • Management Mesh
    • Define
    • Produce
    • Provide
    • Respond
    • Adaptace VeriSM™ modelu
  • Progresivní postupy
    • Progresivní postupy řízení
    • Agile
    • DevOps
    • Service Integration and Management (SIAM)
    • Lean
    • Shift Left
    • Customer and User Experience
    • Continuous Delivery
  • Inovativní technologie
    • Dopady na správy služeb
    • Cloud
    • Virtualization
    • Automation
    • Big data
    • Internet of things (IoT)
    • Mobile computing
    • BYOD
    • Server-less computing
    • Artificial intelligence
    • Robotic Process Automation (RPA)
    • Machine Learning
    • Containerization
  • Začínáme
    • Co udělat zítra?
    • Proaktivita místo reaktivity
    • Dlouhodobé plánování
  • Zkouška nanečisto
  • Závěr kurzu